החשיבות של כרטיס הביקור של כל בעל עסק או כל בעל תפקיד בכיר בארגון כלשהו, היא חשובה ביותר. עיצוב כרטיסי ביקור שבעליהם משקיע בו רבות ואינו מתייחס אליו כאל עוד אלמנט פשוט ובסיסי, יכול להעביר מסר חשוב לאדם שמקבל אותו, ובכך להניע יצירת קשר שתקדם את מטרותיו של בעל הכרטיס.כדי להשקיע קצת יותר מחשבה וליצור כרטיסי ביקור מיוחדים אשר יעזרו למתג ולהבדיל אתכם מהמתחרים.
הכללים הבאים נועדו לעזור לך לעצב את הכרטיסים המתאימים לך ביותר:
הקפידו על שימוש בנייר איכותי – כרטיסי ביקור נועדו להעברה מיד ליד ולשימור. הכלל החשוב ביותר הוא לא להשתמש בנייר דק מידי. השימוש בנייר מתחת ל-240 גרם אינו מומלץ מפני שלאורך זמן הוא יתקמט, יישחק או יקרע. שימוש בנייר כרומו 300 גרם או בנייר נפוח השוקל מעט פחות, יעזור ליצור את הרושם הנכון בעיני לקוחותיכם ויתרום לשימור הכרטיסים לאורך זמן.
השתמשו בשני הצדדים – אמנם הדפסה דו-צדדית של כרטיסי ביקור היא מעט יקרה יותר ביחס להדפסה בצד אחד, אבל מדובר פה בשדרוג משמעותי. כרטיס ביקור שעובר מידכם ללקוחותיכם מציג שני צדדים, בין אם הוא הודפס משני צידיו או לא. מכאן שמשמעות ההדפסה בצד אחד היא בזבוז שטח פרסום ויש לכך חשיבות. השימוש בשני צידי הכרטיס מאפשר לחלק את המידע המוצג בכל צד כך שניתן להציג פחות מידע ולהשתמש בגופן גדול יותר בכל צד. בנוסף, תוכלו להציג בצד השני רשימת שירותים אותם אתם מציעים, טבלאות המתאימות לתחום העבודה שלכם, לוח שנה, מסר שיווקי או פשוט עוד פרטים עליכם וכו`. אם אתם מספקים שירותים בינלאומיים, הציגו בצד האחורי תרגום לשפה נוספת של הצד הקדמי. בקיצור, עשו שימוש בשני צידי הכרטיס – זה פשוט משתלם!
הדגישו את הסיבות בגללן כדאי לעבוד אתכם – במשפט אחד, נסו לכתוב מהם המאפיינים או השירותים המבדילים בנכם לבין כל שאר התעשייה.
שימוש בלוגו – רצוי מאוד שתמשו בלוגו שלכם. כלל ברזל במיתוג הוא שימוש חוזר במאפיינים עיצוביים דומים בעיצוב הניירת המשרדית שלכם, באתר האינטרנט שלכם ואפילו בחתימה בדוא"ל שאתם שלוחים. אחדות תורמת למסר קליט וברור והלוגו הוא המחנה המשותף לכל אלה.
גודל סטנדרטי – חשוב שלא תזמינו כרטיסים גדולים מ-5 ס"מ על 9 ס"מ – נהוג להשתמש במימדים אלה מכיוון שכך הכרטיסים יכולים להיכנס בקלות לכל ארנק. שימוש בגודל שונה עשוי להקשות על לקוחותיכם לשמור את הכרטיסים שלכם.
גופן (פונט) יש חלק משמעותי בהשפעה על מי שנחשף אל חומר שיווקי שנוצר במקצועיות. בעזרת גופן נכון ניתן למשוך את תשומת הלב ולהשפיע על הצורה שבה מבין הקורא את הכתוב. לבחירת הגופן השפעה ישירה על המסר אותו אנו מעוניינים להעביר לקוראינו. רצינות, קלילות, מודרניות, הקפדה, זלזול או שובבות הם רק חלק מהמסרים אותם מסוגל הגופן הנבחר להעביר.
בעת בחירת הגופן המתאים, חשוב להתייחס לכללים הבאים:
מטרת הגופן לשרת את הטקסט – עליו להקל על העברת המסר הכתוב. אם הגופן מושך יותר מידי תשומת לב על חשבון התוכן הכתוב, טעינו
הגופנים אינם נחלקים לטובים ולא טובים, הם נחלקים למתאימים יותר ומתאימים פחות. אמנם זהו חוק מופשט, אך אם נתייחס למסר אותו אנו רוצים להעביר בעת בחירת הגופן ולא נתבסס רק על המראה, נוכל להימנע מ-90% מהטעויות הנפוצות ביותר
כאשר הטקסט ארוך, יותר ממשפט אחד, חשוב להקפיד על שימוש בגופן קריא וברור ולהימנע מגופן מעוצב מידי
גופנים מודגשים, מעוצבים או מסולסלים מתאימים יותר לכותרות אשר אמורות לבלוט
יש להימנע משימוש ביותר משניים או מקסימום שלושה סוגי גופנים בעמוד
צבעים – יש להקפיד על הקונטרסט בבחירת צבע הגופן. שימוש בצבעים משלימים יהפוך את הגופן לפחות קריא
כתב נטוי מסמל נאמנות למקור ונחשב לפחות קריא
שימוש בקו תחתון הופך גם הוא את הטקסט לפחות קריא מכיוון שיותר קשה להבדיל בין האותיות – אם המטרה היא להדגיש את הכתוב, רצוי להחליפו בגופן גדול יותר ובמשקל גבוה יותר
היזהרו מקונוטציה לא רצויה – לעיתים, באופן שאינו מודע, אנו משייכים גופן מסוים לחברה או למסר מסוימים. לדוגמא, הגופנים "קורן" ורש"י מיועדים לכתיבת ספרי תורה. אנו רגילים לראותם בספרי תורה ולכן יודעים לשייך את התוכן הכתוב לכתבי קודש. לפיכך, שימוש בגופן שכזה בכרטיסי ביקור של מעצבת בגדים לדוגמא, יוצר קונוטציה לא רצויה.
הקפידו על ריווח נכון בין שורות – אין לכך חוקים ברורים, אבל חשוב להקפיד על קריאות.